Gert Lathouwers

Ondernemer en communicatiestrateeg pur sang. Straf in het vak sinds 1999.

Hoe help jij ondernemers mee straf maken?

Door hen te detecteren in (netwerk)gesprekken. Als jij als ondernemer aangeeft dat je je communicatie niet gedaan krijgt of overweegt om iemand binnen je bedrijf ervoor verantwoordelijk te maken, dan gaan mijn voelsprieten open. Dan ben jij ā€˜rijpā€™ om straf te worden en introduceer ik je tot onze werking en methodes om samen je communicatieplan te schrijven.

Als ervaringsdeskundige in het ondernemen fungeer ik als klankbord voor ons team bij het opstellen en uitvoeren van een communicatieplan. Om dan in de huid van de ondernemer te kruipen: ā€˜Stel dat die zaak van ons zou zijn, welke keuzes zouden we dan maken?ā€™ Tegelijk heb ik de voorbije twintig jaar heel wat communicatie-ervaringen beleefd. En die deel ik graag met ons team.

Wanneer is jouw werkdag geslaagd?

Door te weten dat we voor een klant iets bangelijks hebben gerealiseerd. Door te weten ā€˜dit is gewoon goeā€™. Ook wanneer we een klant iets laten doen dat hij uit zichzelf nooit zou doen. En dat hij er dan ook fier op is.

1 concrete tip vanuit jouw expertise aan een ondernemer om straf te zijn?

Focus! Stick to the plan op strategisch niveau. Door vele kleine stapjes in de juiste richting kom je uiteindelijk waar je wil zijn. Ja, er komen veel afleidingen op je pad. Het is je goed recht als ondernemer om daarop in te gaan. Maar zorg minstens voor continuĆÆteit in een bepaalde richting. En doe ā€“ als je het niet kan laten ā€“ de foliekes als vertier on the side.

Gert Lathouwers, Wizz communicatiepartners

ā€œStel dat die zaak van ons zou zijnā€

Contacteer Gert

Straffe skills

  • Ondernemer pur sang.
  • Netwerker en bruggenbouwer.
  • Communicatiestrateeg.
  • Fantasierijke conceptor.
  • En ook: rechttoe rechtaan communicator.
  • FinanciĆ«le eyeopener.

Leestips van Gert:

Wat is een marketingcampagne

Wat is een communicatiecampagne?

Wanneer spreken nu van een "campagne" en wanneer maak je gewoon werk van je communicatie?

Weet jij wat een ccommunicatieampagne nu echt een campagne maakt?
8 elementen van elk communicatieplan

Wat zijn de middelen in een communicatieplan van Wizz?

De communicatiemiddelen die je inzet om de maatstaven van je strategieƫn te behalen zijn heel divers.

Zet jij in op alle categorieƫn van communicatiemiddelen?
Subsidies voor je communicatieplan

Subsidie communicatieplan: 3 kanalen

Communicatie is onmisbaar in elke kmo. Dat weet onze overheid ook. Daarom subsidiƫren ze het inzetten van doordachte en gestructureerde communicatie.

Van welke steun kan jij genieten?
solliciteren voor communicatie

Overweeg je om een vacature communicatieverantwoordelijke uit te schrijven?

Goed bezig! Want je voelt dat communicatie je kmo kan vooruithelpen. Dat je een specialist (vacature communicatieverantwoordelijke) nodig hebt die zich erop focust. Want de kans is groot dat je er als ondernemer te weinig tijd voor hebt, simpelweg. Of er geen kaas van gegeten hebt. En dat is helemaal normaal. Want als ondernemer kan […]
influencer marketing voor de kmo

Influencer marketing, hoe doe je dat?

Wanneer we spreken over influencer marketing, gaan we gebruik maken van een ‘social influencer’. Een persoon die actief is op de sociale media en via zijn of haar kanalen je bericht gaat overbrengen aan de volgers. Waarom? Er zijn vier grote redenen waarom jij aan dit soort marketing moet doen: Allereerst vergroot dit de naamsbekendheid […]
doelgroepen en doelklanten

Waarom doelgroepen soms werken en soms niet

Elke beslissing nemen we eerst emotioneel. We rationaliseren die pas nadien. Met een identificatiecluster speel je daar op in.

Ken je het verschil tussen een doelgroep en een identificatiecluster?