Ga naar inhoud

E-mailcampagne

Direct, kostenefficiënt en meetbaar communiceren. De natte droom van elke bedrijfsleider of marketeer.

Waarom e-marketing?

Een goed voorbereide campagne maakt jouw (slapende) klanten wakker en stimuleert hen actie te ondernemen. Je onderscheid de actieve, geïnteresseerde klant van de prospect die nog niet weet wat hij allemaal mist. Bovendien genereer je extra bezoek naar jouw website.

Hoe gaan we te werk?

1. Layout

We ontwerpen een HTML-mail in jouw huisstijl.

2. Verzenden

Na de goedkeuring van het ontwerp en de inhoud spreken we een verzenddatum en uur af. Wij verzenden de mailing via de gekozen e-marketingtool, om onderstaande redenen:

  • Vermijden van technische problemen met jouw internetprovider
  • Vermijden van blokkering v. d. mailing omdat hij als SPAM geklasseerd zou worden
  • Vermijden van blokkering van de mailing wegens een té grote omvang
  • Wij zorgen zowel voor een HTML-mail als een tekstmail, zodat de klant de boodschap correct doorkrijgt
  • Correct beheer van de e-maildatabase met wijzigingen en uitschrijvingen
  • Profielbeheer/CRM om jouw doelgroep in kaart te brengen

In de meeste gevallen werken we met Mailchimp of Mailjet. Zoals we vaak stellen is een tool een middel en geen doel. We kunnen dus flexibel 'schakelen' en in eender welke e-mailtool de lancering verzorgen.

wizz communicatiemakers mailchimp certified experts

3. Rapportage

In de e-mailtool vind je steeds je uitgebreide rapportage terug.
Standaard geven wij 7 werkdagen na lancering nog extra duiding bij je e-mailingcampagne.

In je rapportage vind je een boel interessante data terug, zoals:

  • Aantal (uniek) geopende mails
  • Aantal kliks in de e-mails
  • Wie heeft op welke link geklikt
  • Wanneer werd de mail gelezen
  • Wie wil er uitschrijven op de mailing
  • Welke adressen zijn niet aangekomen + reden ervan

Waarom je rapportage zo belangrijk is?

Je haalt er voor jouw salesmensen direct de juiste leads uit. Je sales kan gericht aan de slag en hoeft niet de ganse database te bewerken vooraleer hij die enkele doelklanten beet heeft. Via je e-mailingcampagne haal je onmiddellijk de doelklanten naar boven en steekt je sales zijn of haar tijd in de juiste prospects.

4. Landingspagina

Al te vaak vergeet men de landingspagina. In de e-mail zelf wordt van elk item enkel een ‘teaser’ getoond. De landingspagina is de uitgebreidere pagina waarop de lezer terecht komt wanneer hij doorklikt, opgemaakt in dezelfde stijl. De landingspagina zorgt voor de conversie op je e-mailingcampagne. Het zijn de acties van de lezer die we kunnen volgen. Een succesvolle e-mailingcampagne zet de lezer dus aan tot klikken. We ontwikkelen dus geen content waarmee de lezer ineens over álle info beschikt. Stap voor stap leiden we je lezers naar een volgende actie met 1 duidelijk doel voor ogen. Welk doel? Dat hangt af van jouw communicatieplan.

 

5. Onderdeel van een groter geheel

Je e-mailingcampagne is één onderdeel in een groter geheel. Het maakt deel uit van een set van acties die samen allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben. Je communicatieplan houdt overzicht over al deze acties.
 
Door een goed plan haal je zo extra rendement uit je inspanningen. De copywriting voor de e-mailing kan misschien ook ingezet worden voor een persbericht. Het designwerk voor de afbeeldingen in de e-mailing kan ook mogelijks nog extra gebruikt worden voor je posts op sociale media. En de landingspagina's doen ook nog eens dienst als onderwerpen in je blog, op je website.
 
Maak je online marketing vandaag nog een onderdeel van je communicatieplan. Neem hier contact op voor een kennismakingsgesprek.