Ga naar inhoud

Communicatie-inzichten in boekvorm gegoten

Communicatie-inzichten in boekvorm gegoten

Treacy & Wiersema, ‘Customer Intimacy and Other Value Disciplines’

Product leadership, customer intimacy en operational excellence. Ofwel productinnovatie, klantgerichtheid en efficiëntie. Michael Treacy en Fred Wiersema pleitten in dit artikel voor het beheersen van de drie disciplines en het excelleren in één ervan. Dateert van begin 1993 en bijna 25 jaar later nog steeds relevant. Gratis te lezen op de website van de Harvard Business Review.

Simon Sinek, ‘Begin met het waarom’

Steve Jobs, Martin Luther King, de broers Orville en Wilbur Wright. Afgezien van de Amerikaanse nationaliteit hebben ze misschien weinig gemeenschappelijk. Dit boek toont dat grote, inspirerende leiders vertrekken vanuit het Waarom. Pas daarna komen het Wat en het Hoe in de gouden cirkel van het ondernemen. Sinek vertelt hoe helderheid, discipline en consistentie zorgen voor succes.

          

Frank Wouters, ‘Honshitsu’

‘Honshitsu’, ofwel de essentie, van marketing, in dit geval. Het resultaat van 15 jaar denkwerk over en praktijkervaring met strategische marketing en totaalconcepten. Maar ook de marketing van de essentie. Formuleert de heilige graal: een algemeen geldende strategische marketingtheorie. Voor wie in zijn boekenkast maar plaats heeft voor één marketingboek.

Aartjan van Erkel, ‘Maak ze gek!’

Van Erkel geeft marketing- en copywritingadvies zodat je meer verkoopt via internet. Wel veel verkeer op je website maar toch weinig klanten die overstag gaan? ‘Maak ze gek!’ bevat de geheime formule voor opvallende online marketing, doorspekt met praktische voorbeelden. Een boodschap die blijkt aan te slaan: ‘Maak ze gek!’ was het best verkochte Nederlandstalige marketingboek van 2016.

          

WIZZ Communicatiepartners, ‘OnuitWIZZbaar’

WIZZ bundelt 15 jaar communicatie-expertise in het eerste WIZZ-magazine. Boordevol praktische tips en inspirerende ideeën. We nemen je mee op communicatiereis, aan de hand van een helder plan en met een duidelijk doel voor ogen. OnuitWIZZbaar rolt nog deze zomer van de drukpersen.

 

Wil je bij de eersten zijn die ons magazine ontvangen?
Meld je hier aan.

 


Reactie toevoegen

Velden met een * zijn verplicht.