Ga naar inhoud

Adverteren

Jouw bedrijf tot een succes maken, betekent gezien worden. Adverteren is een middel om zichtbaar te zijn. Met als basis een mediaplan. Samen bepalen we jouw advertentieperiode en mediumkeuze en kunnen we heel gericht je doelgroep bereiken.

Als je meerdere media gebruikt om te adverteren, staan een consequente uitstraling en de mediumkeuze voorop. Zo bereik je ook echt je doelgroep én het juiste effect. WIZZ meet het resultaat van elk medium om jouw ROMI (Return On Marketing Investment) te kunnen berekenen en de juiste conclusies, op lange termijn, te trekken.

Mediaspecs als WIZZ-partner.

Kent WIZZ dan álles van adverteren? Nee, maar we werken wel met een partner die alle verschillende kanalen (zowel online als offline) in zijn database heeft. Als klant heb je, via jouw accountmanager, zo alle informatie over alle mogelijke media in België, Luxemburg en Nederland. Door het instellen van gerichte filters in Mediaspecs toveren we snel de relevante media voor jou naar boven. Met andere woorden, geen eindeloze afspraken met allerhande vertegenwoordigers om de juiste titels te detecteren. Mediaspecs zorgt voor jou én voor ons voor absolute tijdswinst.

Logo Mediaspecs. Advertentiedatabase.

Waarom adverteren in de krant?

Heb je als adverteerder nieuws? Dan zijn kranten een optie. Met een bereik van ongeveer 60%* op een gemiddelde dag zijn kranten nog steeds het massamedium die communities meteen, binnen een geloofwaardige en kwalitatieve context bereiken. Dit massamedium heeft natuurlijk ook zijn prijskaartje en is dus niet per sé het juiste kanaal voor elke adverteerder.

Waarom adverteren in een magazine?

Meer dan 91% van de Belgen van 12 jaar en ouder lezen magazines**. Dat is zelfs meer dan het totaal bereik van alle nationale commerciële televisiezenders samen! De variëteit aan tijdschriften is enorm. Iedere lezer maakt een keuze uit het ruim assortiment in functie van zijn eigen interesses en behoeften. Elke titel heeft zijn eigen publiek. Magazines zijn dan ook het uitgelezen medium om zowel algemene als zeer specifieke doelgroepen op een efficiënte manier te bereiken. Met een efficiënte tool en onze ervaring selecteren we de juiste magazines in functie van de doelstellingen. Door gerichte keuzes te maken kan je voor een beperkter budget, binnen een specifieke doelgroep, mogelijks een veel groter bereik én conversie realiseren. Lees ook hoe wij degelijk kunnen adviseren, onder de paragraaf "Mediaspecs".

Waarom online adverteren?

De kosten van online adverteren liggen lager, waardoor de contactfrequentie met de doelgroep verhoogd kan worden. Veel meer dan bij offline media zijn reacties van de doelgroep te volgen en het surfgedrag (kliks en conversie) te meten.

Reclameboodschappen op internet verrijken we met animaties, audio, video en downloads (bijvoorbeeld een brochure of aanvraagformulier). De marketingactiviteiten zijn makkelijk meetbaar. Internet en e-mail zijn een flexibel medium dat een korte doorlooptijd kent. Bij het online adverteren kan je ook gebruik maken van het performance based advertentiesystemen, bijvoorbeeld Google Adwords en zijn CPC-model (Cost Per Click).

Met Google Adwords-certified professionals in huis halen we het meeste uit je online campagnes.

Tip: Adverteer slim.

We vertellen je ongetwijfeld niets nieuws als we zeggen dat het vandaag veel meer draait rond inhoud dan rond 'hard en veel roepen'. Gebruik advertenties als pasmunt om redactioneel ook opgenomen te worden. Bekijk of er mogelijkheden zijn voor advertorials, publireportages of sponsored content-oplossingen.

Tip 2: Onderhandel over je tarief.

Agentschapscommissie is verleden tijd, maar dat wil niet zeggen dat er geen kortingen meer mogelijk zijn. De meeste media werken nu met netto-tarieven i.p.v. bruto-tarieven. Als je een degelijk volume haalt zijn er zeker nog kortingen mogelijk. Heb je zelf niet veel advertenties in je mediaplan, dan kunnen wij je mogelijk toch nog aan kortingen helpen door het volume dat wij halen op onze volledige klantenportefeuille.

Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek

* bron: Concentra

** bron: Medialogue